Page 124 - IEG-JB2022
P. 124

Jürgens, Henning P. / Vasques Filho,   Linebaugh, Riley: The Consequences   Möller, Esther / Stornig, Katharina:
          Demival u. a.: Streit – Konsens – Dis-  of Imperial Empathy during the British   (Un)settling Intimacies. Gender
          sens. Theologische Kontroversen als   End of Empire, Tagung »Establishing   and Age in a North-African Refugee
          Netzwerkdynamiken, Tagung »Wissen   Empathy. Education, Emotions and   Camp, 1944–1946, Seminar Series
          ordnen und entgrenzen – vom ana-  Society in the Nineteenth and Twen-  »New Approaches to Medical Care,
          logen zum digitalen Europa?«, Mainz   tieth Centuries«, Hamburg 02.04.2022,   Humanitarianism and Violence during
          17.03.2022, URL: <http://www.hsozkult.  URL: <http://www.hsozkult.de/   the ›long‹ Second World War, c. 1931–
          de/conferencereport/id/fdkn-128502>.  conferencereport/id/fdkn-127985>.  1953«, Manchester 02.02.2022.

          Jürgens, Henning P.: Agricola und   Linebaugh, Riley: Africanizing Europe.   Möller, Esther / Stornig, Katharina
          Osiander – die Gegenpole im Witten-  »Decolonization« and Higher Educa-  u. a.: Einführung in das Thema und
          berger Netzwerk, Tagung »Streitkul-  tion in England, Germany and Ireland   Schlusswort, Tagung »Establishing
          tur, Akteure, Wirkungen. Der luthe-  (1950–1980s), Tagung »Sources   Empathy. Education, Emotions and
          rische Bekenntnisbildungsprozess in   of Decolonization. Interdisciplinary   Society in the Nineteenth and Twen-
          der zweiten Hälfte des 16. Jahrhun-  Approaches Toward the Ends of   tieth Centuries«, Hamburg 31.03.2022,
          derts«, Mainz 06.05.2022.        Empires«, Marburg 07.04.2022,    URL: <http://www.hsozkult.de/
                                           URL: <http://www.hsozkult.de/    conferencereport/id/fdkn-127985>.
          Klein, Denise / Weller, Thomas: Einfüh-  conferencereport/id/fdkn-128009>.
          rung in das Thema, Workshop »Con-                                 Möller, Esther: Der Nahe Osten und
          querors and Conquered: Narrat ing   Linebaugh, Riley: Colonial Archives   Nordafrika als Ort der Ankunft und
          the Fall of Constantinople (1453) and   and the Question of Restitution,   des Transits für Flucht und Migration
          Tenochtitlán (1521)«, Mainz 07.04.2022,   Seminar von Katharina Stornig »Wem   im 20. Jahrhundert, Kolloquium Neu-
          URL: <http://www.hsozkult.de/    gehört die Geschichte? Archive,   este Geschichte, Konstanz 10.05.2022.
          conferencereport/id/fdkn-128430>.  Herrschaft, Zugehörigkeit«, Gießen
                                           23.06.2022.                      Müller, Markus: The Plurality of
          Kühnel, Florian: »The Foreign Minis-                              Catholic Censorship. The Different
          ters Indeed Seldom Appear at Con-  Linebaugh, Riley: Decolonization and   Expurgations of Johannes Wild (Ferus)
          stantinople«. From Direct to Indirect   the Archive. Where, What and Why?,   and the Antwerp Indices of 1569,
          Diplomacy in Early Modern Istanbul,   69. Jahrestagung der Kommission   1570, and 1571, Seminar »Banning
          Tagung »Diplomacia indirecta. Con-  für geschichtliche Landeskunde in   Books. The Antwerp Indexes of Plan-
          tactos entre imperios más allá de la   Baden-Württemberg, Mannheim   tin, 1569–1571«, Madrid 14.06.2022.
          corte / Indirect Diplomacy. Cross-   01.07.2022, URL: <http://www.hsozkult.
          Imperial Contacts beyond Courts«,   de/conferencereport/id/fdkn-128987>.  Möller, Esther: Philanthropie et / ou
          Madrid 15.11.2022.                                                Développement? Le role du Crois-
                                           Linebaugh, Riley: Race, Capital &   sant-Rouge Égyptien et d’autres So-
          Kühnel, Florian: Diplomatie als kollek-  Empire. Placing Hilary Jenkinson into   ci étés Croix-Rouge et Croissant-Rouge
          tive Praxis. Botschaftssekretäre und   History, Seminar von Jamila Ghaddar   dans les processus de transformation
          diplomatischer Alltag im frühneuzeit-  »Antiracism & Decolonization in   au Proche-Orient dans les années
          lichen Istanbul, Kolloquium Neuere   Archival Studies Open Classrooms«,   1950–1960, Studientag »Philanthro-
          Geschichte, Mainz 16.12.2022.    Halifax 26.10.2022.              pie et Développement aux XXe et
                                                                            XXIe siècles«, Kairo 16.06.2022.
          Lies, Jan Martin: Sinnvolles Theolo-  Linebaugh, Riley: Decolonizing the
          gengezänk! Invektivität als Charakte-  Archive, Decolonizing History, Work-  Möller, Esther: Blood Brothers and
          ristikum lutherischer Konfessionsbil-  shop »From Archival Pasts to Archival   Sisters? The Role of the Body in
          dung, Tagung »Streitkultur, Akteure,   Futures. Epistemologies, Decoloniza-  Egyptian and Lebanese Humanitarian
          Wirkungen. Der lutherische Bekennt-  tion, and (Dis)Placement«, Accra   Practices, Tagung »International
          nisbildungsprozess in der zweiten   09.11.2022.                   Organizations and Body Politics in
          Hälfte des 16. Jahrhunderts«, Mainz                               MENA History«, Mainz 28.06.2022.
          05.05.2022.                      Linebaugh, Riley: Communities under
                                           Construction from Antiquity to the   Müller, Markus: Kirchengeschichte
          Linebaugh, Riley: Provenance as   20th Century, Seminar von Bettina   und Digital Humanities, Seminar »Wie
          Whiteness? Colonialism and the   Severin-Barboutie »Locating the   aktuelle Kirchengeschichte treiben?
          »Migrated Archives« Problem, Semi-  Past. Kenya National Archives and the   Fachkulturelle Verortungen«, Eichstätt-
          nar von Jamila Ghaddar »Decoloni-  World«, Clermont-Ferrand 08.12.2022.  Ingolstadt 01.07.2022.
          zation in the Info Professions«,
          Halifax 23.03.2022.



        124   IEG-Jahresbericht 2022 | Wissenschaftliche Bilanz und universitäre Lehre
   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129